Bine ati venit pe BLOG-UL BISERICII ORTODOXE ROMANE SFANTA TREIME DIN MIRAMAR FLORIDA

"Nadejdea mea este Tatal, scaparea mea este Fiul, acoperamantul meu este Duhul Sfant. Treime Sfanta, slava Tie!
Sfinte Dumnezeule, Sfinte Tare, Sfinte fara de moarte, Miluieste-ne pe noi.
Slava Tatalui si Fiului si Sfantului Duh".
Amin.

luni, noiembrie 30, 2009

TAINA SPOVEDANIEI

Este Taina in care Dumnezeu iarta, prin duhovnic, pacatele crestinilor care se caiesc sincer si le marturisesc la scaunul spovedaniei, in fata preotului.

Ea are diferite numiri. Se numeste pocainta, pentru ca cel ce o primeste trebuie sa regrete in mod sincer, pacatele savarsite si marturisite preotului duhovnic; marturisire sau spovedanie, intrucat crestinul isi marturiseste pacatele in fata preotului; al doilea Botez, pentru ca prin ea se spala pacatele intocmai ca prin Taina Botezului; iertare, dezlegare, pentru ca prin ea se dezleaga pacatosul de legatura pacatelor; impacare, pentru ca ne impaca cu Dumnezeu.

Mantuitorul Hristos a ingaduit aceasta Taina sfintilor Sai apostoli cand le-a spus : “Oricate veti lega pe pamant, vor fi legate si in cer si oricate veti dezlega pe pamant, vor fi dezlegate si in cer” (Matei XVIII, 18; XVI, 19). El a instituit-o apoi dupa Sfanta Sa inviere din morti, cand aratandu-Se apostolilor le-a zis : “Pace voua! Precum M-a trimis pe Mine Tatal va trimit si Eu pe voi. Si zicand aceasta, a suflat asupra lor si le-a zis : Luati Duh Sfant; carora veti ierta pacatele, le vor fi iertate si carora le veti tine, vor fi tinute” (Ioan XX, 21?23). Puterea de a lega si dezlega pacatele o are numai Mantuitorul Hristos, cum ne-a aratat (Luca V, 20 si 24), dar El a dat aceasta putere si apostolilor (Ioan XX, 21-23) si prin acestia, episcopilor si preotilor.

Recunoasterea pacatelor se face prin marturisirea sau spovedirea lor, prin viu grai, in fata preotului-duhovnic. Pacatul apasa constiinta noastra ca o piatra si o raneste dureros. Dar prin marturisire, sufletul se usureaza, inima dobandeste liniste, constiinta castiga impacare si rana se vindeca. Dupa cum bucuriile cer sa fie marturisite si prin aceasta isi sporesc frumusetea, asemenea si durerile se cer marturisite si astfel sufletul se usureaza.

Pacatul, oricum ar fi el, mare sau mic, trebuie sa fie martunsit in fata preotului duhovnic, cu adanca parere de rau, cu hotararea de a nu mai gresi, cu credinta puternica in Hristos si cu nadejdea in indurarea Lui. Aceasta, pentru a ne pastra mereu curata haina sufletului nostru, pentru a nu ne desparti de Dumnezeu. Sfantul apostol Iacob ne indeamna, zicand : “Marturisiti-va unul (credinciosul) altuia (preotului) pacatele si va rugati unul pentru altul, ca sa va vindecati, ca mult poate rugaciunea staruitoare a dreptului” (Iacob V, 16). Asadar, cand ne simtim apasati de pacate, cand suntem bolnavi sufleteste, sa alergam la preotii Sfintei Biserici si lor sa ne marturisim, ca prin rugaciunea si dezlegarea lor sa dobandim iertarea pacatelor (Iacob V, 14?15). Si in alt loc ni se graieste despre indatorirea crestina de a ne marturisi pacatele: “Daca zicem ca pacat nu avem, ne amagim pe noi insine si adevarul nu este intru noi. Daca marturisim pacatele, El ? Iisus Hristos ? este credincios si drept, ca sa ne ierte pacatele si sa ne curateasca pe noi de toata nedreptatea. Daca zicem ca n-am pacatuit, il facem mincinos, si cuvantul Lui nu este Intru noi” (1 Ioan I, 8?10).

Lucru deosebit de insemnat nu este insa numai marturisirea pacatelor, ci cainta, adica parerea de rau si durerea sufleteasca pe care o simte crestinul pentru pacatele savarsite in felurite chipuri. Caci fara de cainta, Sfanta Marturisire sau Pocainta nu ne aduce roadele dorite ; nu ne aduce iertarea si impacarea cu Dumnezeu. Iar cainta trebuie sa fie sincera, deplina (pentru toate pacatele) si sa izvorasca din credinta, nadejdea si iubirea lui Dumnezeu.

Aceeasi insemnatate o are si hotarirea de indreptare, curajul prin care punem hotar intre viata trecuta si cea viitoare; o hotarare sfanta, ca vom duce de acum inainte o viata noua, viata in Hristos, facand fapte vrednice de pocainta (Matei III, 7).
Marturisirea sau insirarea pacatelor fara cainta adevarata si fara hotarare de indreptare, nu aduce iertarea pacatelor (Luca XIII, 5).

Cerintele unei bune marturisiri a pacatelor trebuie implinite printr-o pregatire din buna vreme, cu deosebire prin post si rugaciune. Caci postul smereste trupul, iar rugaciunea deschide sufletul credinciosului in fata lui Dumnezeu. De asemenea, sa cercetam in cei masura ne-am implinit datoriile catre Dumnezeu, catre Sfanta Biserica, apoi catre aproapele, catre familie, catre noi insine, catre Patrie, si asa sa pasim catre Sfanta Taina a Spovedaniei.

Stiut este ca Sfanta Marturisire se administreaza celor ce se pregatesc a primi Sfanta Cuminecatura. De aceea si graieste sfantul apostol Pavel: “Sa se cerceteze (insa) omul pe sine si asa sa manance din paine si sa bea din pahar” (1 Cor. XI, 28), adica sa ia Sfantul Trup si Sange al Mantuitorului Iisus Hristos numai dupa vrednica marturisire.

Dupa ascultarea celor marturisite de crestin, daca din ele se vadeste cainta si hotarare de indreptare, preotul-duhovnic il dezleaga pe acesta prin cuvintele: “Domnul si Dumnezeul nostru Iisus Hristos, cu harul si cu indurarile iubirii Sale de oameni, sa te ierte pe tine, fiule, si sa-ti lase toate pacatele. Si eu, nevrednicul preot si duhovnic, cu puterea ce-mi este data, te iert si te dezleg de toate pacatele, in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh. Amin”.

Potrivit cu greutatea pacatelor marturisite si dupa cea mai buna socotinta a preotului-duhovnic, celui ce s-a spovedit i se da, inainte de dezlegare, un canon de pocainta, ca de pilda : rugaciuni, metanii, participarea la sfintele slujbe si indeosebi la Sfanta Liturghie din duminici si sarbatori, fapte de milostenie, infranari de la anumite mancaruri sau fapte. Toate acestea nu urmaresc pedepsirea celui ce s-a marturisit, ci indreptarea lui; ele sunt asemenea unor leacuri spre insanatosire duhovniceasca, spre intarire in virtute si indepartare de pacat.

Roadele Sfintei Marturisiri sunt de nepretuit. Caci ea ne dezbraca de haina intinata a pacatelor si ne imbraca in haina cea noua a virtutilor crestine, in haina luminoasa a harului dumnezeiesc ; din starea de pacat si de osanda, ea ne trece in starea de har mantuitor. Ea ne deschide calea spre desavarsire, ne sporeste evlavia, rodeste curatia sufletului, pacea cugetului, indreptarea vietii spre castigarea fericirii vremelnice si vesnice.

Soroacele Sfintei Marturisiri nu sunt fixe. Dar e bun si folositor lucru, pentru viata noastra duhovniceasca, sa ne spovedim cat mai des, dar mai ales cu prilejurile aratate in legatura cu Sfanta Cuminecatura.

duminică, noiembrie 29, 2009

REVELION 2009-2010


BISERICA ORTODOXA „SFANTA TREIME” MIRAMAR ORGANIZEAZA:
REVELION 2009-2010
Tot ceea ce trebuie sa faceti este sa va procurati din timp biletele de la EPITROPIA bisericii pentru a lua parte la PETRECEREA ANULUI NOU!

Bilet adulti: $50
Copii 12-18 ani: $25
Copii sub 12 ani: GRATIS


La Multi Ani


MENIU
Aperitiv,incluzand piftie de porc,cabanos,branza,masline,rosii,salata de boeuf.
Friptura de porc,carnaciori,cartofi la tava,muraturi asortate.
Sarmalute cu smantana,ardei iute si mamaliguta.
Prajituri de casa si fructe asortate.
2 sticle de vin si sampanie incluse in pret la fiecare masa.
Barul va fi la dispozitia dumneavoastra cu o gama larga de bauturi pe tot parcursul noptii la preturi rezonabile.
Muzica de toate genurile si pentru toate varstele, ultimele hituri muzicale:
Oferite de DJ NICK
+ MULTE ALTE SURPRIZE

Va asteptam cu drag!

sâmbătă, noiembrie 28, 2009

Campionat de PING PONG in seara de 27 noiembrie 2009

Primul campionat de tenis de masa din ultimii ani ai Bisericii Sfanta Treime din Miramar tocmai a avut loc vineri seara de la ora 6:30 p.m. in Sala Sociala a bisericii. Initiativa acestui mini campionat de tenis vine din partea d-lui Alex Boldis caruia ii multumim pentru timpul acordat si sustinere. Asteptam pe viitor cat mai multi concurenti si tineri interesati de noi activitati in biserica noastra si promitem si o mediatizare mai buna din timp.

Multumim de asemenea si d-nei Mariana Iacob pentru gustarea ce ne-a fost oferita.Doamne Ajuta!




luni, noiembrie 16, 2009

Povestea micutului ALEXANDRU-Adrian si Codruta isi striga durerea in fata romanilor cu suflet.


Oameni buni,

La noi la biserica vine o familie tanara depre care doar de curand am aflat in ce necaz se gasesc. Din discretie ei au tinut povestea lor sub tacere si numai la insistentele oamenilor din biserca, care au observat paloarea neobisnuita a micutului, ne-au spus povestea lor.

Am vorbit ieri cu ei dupa slujba si l-am vazut pe micutul Alexandru. E un copil dragut si cuminte, si doar paloarea lui te face sa intelegi ca fara operatie va muri in curand.

I-am rugat sa-mi trimita un email pe care sa-l pot impartasi cu cei ce ar putea ajuta. Va rog sa vedeti mai jos.

La biserica s-a deschis o lista de donatii; cei care doresc sa ajute o pot face fie la biserica, fie prin mine sau vreun alt cunoscut care vine la biserica.

Nu treceti nepasatori pe langa oamenii astia. Multi avem sau vom avea copii; incercati sa va puneti in situatia lor macar pentru o clipa.

Eu va multumesc in numele lor, si fie ca Bunul Dumnezeu sa va rasplateasca.

Claudiu Codreanu

SCRISOAREA PARINTILOR

In data de 21 mai 2009 s-a nascut Alexandru, fiul nostru, moment de mare bucurie si emotie pentru noi toti. A avut la nastere 3.150 kg si 49 cm fara nici un fel de simptome. Dupa icter a ramas cu galben la ochi, am intrebat doctorul si ne-a zis ca o sa treaca. Asta era la 2 luni. La 3 luni am constatat ca nu ne trece galbenul de la ochi si am inceput sa ne facem griji .

La testul de bilirubinie am aflat ca bilirubina totala este 10,3 iar directa 7,03 si indirecta 3.27 in conditiile in care cea totala ar trebui sa fie maxim 1,2.

A doua zi pe data de 9 septembrie 2009 am fost programati la un gastro-enterolog( Dr. Tano) de la Spitalul Joe DiMaggio, care dupa un consult scurt si revizuirea analizelor ne-a internat de urgenta in aceasi zi la acelasi spital datorita nivelului foarte ridicat al enzimelor(alk phos 1029 ) precum si timpul de coagulare foarte ridicat (PT -75 si PTT- 55)

Diagnosticul a fost imprecis se oscila intre colestaza neonatala cauzata de virusul CMV sau o malformatie congenitala ( atrezie de cai biliare procentual 50% una sau alta).
Dupa 2 saptamani am facut biopsie la ficat si au fost trimise felii la Dr. Dale C. Snover patolog la Fairview Southdale Hospital Edina, Minnesota recunoscut patolog. De la el rezultatele au venit tot neconcludente.

Un alt set de teste de biopsie a fost trimis Dr-lui Lesley Smith patolog la Jackson Memorial Hospital Miami.

In data de 30 septembrie 2009, (dupa 3 saptamani la un spital fara un diagnostic précis, am fost transferati la Jackson Memorial Hospital unde, dupa o saptamana de presupuneri , discutii , teste si experimente am fost convinsi de doctori sa facem operatie numita Cholangiograma prin care, ziceau doctorii ca, am avea sansa unei reconstructii a cailor biliare si portale .

Dupa o asteptare de 5 ore in care ne agatam cu disperare de ultima noastra speranta ca am putea evita transplantul dr Neville ne-a comunicat ca Alexandru nu are format canalul biliar comun ceea ce face imposibila drenarea corespunzatoare a ficatului , ficatul avind un drenaj anormal prin canalele limfatice.

In data de 12 octombrie 2009 am fost lasati acasa urmand sa fim pusi pe lista de transplant lucru care s-a si intamplat. Costurile unei operatii in Sua sunt foarte ridicate putand ajunge pana la suma de 500.000 usd asigurarea medicala acoperind o parte din costuri.

Intre timp am aflat despre posibilitatea realizarii transplantului de la donator in viata , am citit despre cazurile recente din Romania Sebastian si Ioana recent operata. Aceasta optiune este exclusa in Florida nemaifiind realizat un transplant de la donator in viata de 10 ani.

In perioada in care am stat in spital fara diagnostic précis am trimis e-mail-uri Dr-lor. Irinel Popescu, Lazar si Sokal din Bruxelles de la Saint Luc si peste tot unde am stiut, cu toate analizele sa aflam diagnosticul. In urma corespondentei avute cu centrul medical din Belgia, am fost acceptati pt o evaluare si un posibil transplantul dar cu plata in prealabil a sumei de 87.000 euro . Aceasta suma reprezinta interventiile chirurgicale donator si receptor , cele 3 luni de stricta observatie dupa interventie dar nu include costurile de sedere la un centru de cazari in incinta spitalului.

Tinand cont ca suma din Belgia este mult mai mica si avem mai mult sprijin acolo incercam sa facem tot posibilul pentru a-l opera pe Alexandru in Bruxelles.



Cu stima Codruta si Adrian Sangeorzan


BABY ALEX US BANK ACCOUNT :
ACCOUNT #: 8980 3451 9850 bank of america
HALLANDALE FL zipcode 33009
NAME: alexandru sangeorzan


CONTURILE PENTRU DONATII IN ROMANIA
RO39RNCB0040015712980003 – EUR

RO82RNCB0040015712980005 – RON

RO55RNCB0040015712980006 – USD



Sangeorzan Alexandru
Diagnostic: ATREZIE BILIARA – necesita transplant de ficat
Data nasterii: 21.05.2009 – varsta 5 luni
Titularul de conturi umanitare Sangeorzan Codruta CNP 2751010263493 - mama.


alexlivertransplant@yahoo.com
MAI MULTE INFORMATII AICI(click)
pagina lui Alexandru


La Multi Ani! CLAUDIU CODREANU 40 de ani

duminică, noiembrie 08, 2009

TAINA SFINTEI IMPARTASANII

Nascut la viata cea noua, viata in Iisus Hristos, intarit in ea prin pecetea darului Sfantului Duh, de acum fiu al Sfintei Biserici, credinciosul se poate invrednici si de primirea celorlalte Sfinte Taine. Asa i se da lui Taina Sfintei impartasanii sau Cuminecaturi, prin care, sub chipul painii si al vinului primeste insusi Trupul si Sangele Mantuitorului Iisus Hristos spre iertarea pacatelor si spre viata de veci.
Aceasta Sfanta Taina se mai numeste si Sfanta Euharistie ceea ce inseamna multmnire, pentru ca atunci cand a asezat-o, la Cina cea de Taina, Mantuitorul Hristos a multumit Parintelui ceresc inainte de a frange painea si a o da sfintilor apostoli. Dar ea este si o jertfa de multumire catre Dumnezeu adusa de Sfanta Biserica, de credinciosii ei, prin episcop sau preot.

Sfanta Impartasanie ii uneste pe credinciosi cu Mantuitorul Iisus Hristos, dar ii uneste si intre ei prin aceeasi credinta si prin dragoste crestineasca; ei sunt una si aceeasi obste crestineasca in fata aceluiasi sfant altar, impartasindu-se de toate darurile dumnezeiesti din unul si aceiasi potir.Sfanta impartasanie nu este numai o Taina, ci si o jertfa reala, nesangeroasa, adusa lui Dumnezeu, Jertfa trupului si a sangelui lui Iisus Hristos. Acelasi Hristos S-a jertfit pe cruce si Se jertfeste in Sfanta Euharistie. Deosebirea este ca jertfa de pe cruce este sangeroasa, pe cand cea din Sfanta Euharistie este nesangeroasa, insa strans unita cu cea de pe cruce pe care o actualizeaza pana la sfarsitul veacurilor
Sfanta Impartasanie este cea mai mare Taina, fiindca prin ea noi nu primim numai harul dumnezeiesc, ci pe insusi izvorul harului, pe Iisus Hristos, impartasindu-ne cu Trupul si Sangele Sau.

Mantuitorul Hristos a instituit Taina Sfintei Euharistii sau impartasanii in Joia inaintea mintuitoarelor Sale Patimi, la Cina cea de Taina. Atunci, luand painea si binecuvantand-o, a frant-o si, dand-o ucenicilor Sai, a zis: “Luati, mancati, acesta este Trupul Meu. Si luand paharul si multumind, le-a dat, zicand: Beti dintru acesta toti, ca acesta este Sangele Meu, al Legii celei Noi, care pentru multi se varsa spre iertarea pacatelor” (Matei XXVI, 26?28). Dupa aceea le-a poruncit: “Aceasta sa faceti intru pomenirea Mea” (Luca XXII, 19).Sfanta Taina a impartasaniei se savarseste numai de episcop si preot, in virtutea puterii date lor de Mantuitorul Hristos, prin sfintii apostoli (Luca XXII, 19) si numai in cadrul Sfintei Liturghii; ea este miezul si centrul Sfintei si Dumnezeiestii Liturghii. Darurile ce se aduc spre prefacere in Trupul si Sangele Domnului sunt painea din grau curat si dospita si vinul, tot curat, din struguri.
Prefacerea painii si vinului in Trupul si Sangele Domnului, in vremea Sfintei Liturghii, are loc atunci cand preotul sau episcopul, ridicand mainile, fruntea si inima catre cer se roaga fierbinte:

“Inca aducem Tie aceasta slujba duhovniceasca si fara de sange, si Te chemam, Te rugam si cu umilinta la Tine cadem : Trimite Duhul Tau cel Sfant peste noi si peste aceste Daruri ce sunt puse inainte si fa, adica, painea aceasta, Cinstit Trupul Hristosului Tau, iar ceea ce este in potirul acesta, Cinstit Sangele Hristosului Tau, prefacandu-le cu Duhul Tau cel Sfant”.
In acest timp, la strana se canta “Pe Tine Te laudam”, iar credinciosii ingenuncheaza, caci acum se savarseste prefacerea, iar nu atunci cand se rostesc cuvintele de instituire a Sfintei Taine : “Luati mancati… Beti dintru acesta toti…”. Cum se petrece acest lucru, mintea noastra nu poate pricepe; se face in chip tainic, mai presus de intelegerea noastra.

In incercarile lor de a deslusi macar in parte aceasta lucrare intru totul tainica, pana si cei mai mari si mai alesi cugetatori crestini nu au gasit cuvinte potrivite.
Dar trebuie sa luam aminte, inainte si mai presus de toate, ca ceea ce se savarseste la Sfanta Liturghie nu este doar o asemanare cu ceea ce s-a facut la Cina cea de Taina, ci Insusi Mantuitorul Iisus Hristos este prezent aici sub chipul painii si al vinului. El, Hristos Domnul, ne-a grait limpede despre aceasta inca inaintea Sfintelor Sale Patimi, zicand : “Cel ce mananca Trupul Meu si bea Sangele Meu are viata vesnica, si Eu il voi invia in ziua cea de apoi” (Ioan VI, 54). Caci “adevarat, adevaiat zic voua, daca nu veti manca Trupul Fiului Omului si nu veti bea Sangele Lui, nu veti avea viata in voi” (Ioan VI, 53).

La primirea Sfintei Cuminecaturi sunt chemati toti fiii Sfintei Bisenci; ei se pot impartasi cu Trupul si Sangele Domnului, daca mai intai si-au marturisit pacatele si au fost dezlegati de preotul duhovnic. Dupa primirea Sfintei Cuminecaturi se cuvine sa nu mai sarute icoana, sau mana episcopului sau preotului, sa-si pazeasca limba de orice vorba desarta, de blestem, de clevetiri, cinstind astfel Dumnezeiescul Trup si Sange pe care l-au primit.
Mari, multe si minunate sunt roadele Sfintei Cuminecaturi pentru viata duhovniceasca a credinciosului crestin. Caci cel ce se impartaseste cu Trupul si Sangele Domnului se uneste tainic cu Domnul si, prin aceasta, isi umple sufletul cu har si cu toate bunurile duhovnicesti pe care le aduce o asemenea unire. Cel ce mananca Trupul Meu si bea Sangele Meu ramane intru Mine si Eu intru El” (Ioan VI, 56), ne graieste Mantuitorul. El isi sporeste viata duhovniceasca : “Cel ce Ma mananca pe Mine va trai prin Mine” (Ioan VI, 57), adauga Hristos Iisus. Si ce-i poate fi mai de folos credinciosului crestin, decat trairea lui cu Hristos si in Hristos.

Sfantul Ignatie Teoforul spune ca Sfanta Cuminecatura “este leacul nemuririi”, dandu-ni-se “spre iertarea pacatelor si spre viata de veci”. Ea pastreaza si stransa legatura cu intregul Trup al Sfintei Biserici, in care Mantuitorul Iisus Hristos se afla prezent fara intrerupere.
Dat fiind roadele Sfintei Cuminecaturi, Sfanta Biserica porunceste fiilor ei sa se pregateasca si sa se impartaseasca cat mai des cu Trupul si Sangele lui Hristos. indeosebi, in cele patru posturi mari de peste an, in preajma unei calatorii mai indelungate, la caz de suferinta si boala, ca si inainte ca mirii sa se invredniceasca de Sfanta Cununie. Eiectele binefacatoare ale Sfintei impartasanii apar numai in sufletele celor care au primit-o cu vrednicie. Celor nepregatiti si nevrednici le aduce osanda de la Dumnezeu (1 Cor. XI, 27?29).

RUGACIUNI

a) inainte de primirea Sfintei Impartasanii

Doamne Iisuse Hristoase, Dumnezeul nostru, slabeste, lasa, milostiveste-Te si-mi iarta mie pacatosului, netrebnicului si nevrednicului robului Tau caderile in pacat, smintelile si greselile mele, toate cate am pacatuit fata de Tine, din tineretile mele pana in ziua si ceasul de acum, fie cu stiinta, fie din nestiinta, cu cuvantul sau fapta, sau cu gandul, sau cu cugetul, cu deprinderile si cu toate simturile mele. Si pentru rugaciunile aceleia ce fara de prihana Te-a nascut pe Tine, ale preacuratei si pururea Fecioarei Maria, Maicii Tale, singura nadejde neinfruntata si ocrotitoarea si izbavitoarea mea, invredniceste-ma fara de osanda sa ma impartasesc cu preacuratele, nemuritoarele, de viata facatoarele si infricosatoarele Tale Taine, spre iertarea pacatelor si spre viata de veci, spre sfintire, spre luminare, spre tarie, spre vindecare si spre sanatatea sufletului si a trupului si spre stergerea si pierderea cu totul a cugetelor, a gandurilor si a deprinderilor mele celor rele si a nalucirilor de noapte ale duhurilor celor viclene si intunecate. Ca a Ta este imparatia si puterea, slava, cinstea si inchinaciunea, impreuna cu Tatal ,si cu Duhul Sfant acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.

b) Dupa primirea Sfintei Impartasanii
Multumesc Tie, Doamne Dumnezeul nostru, ca nu m-ai lepadat pe mine pacatosul, ci partas a fi Sfintelor Tale Taine m-ai invrednicit. Ci, Stapane, iubitorule de oameni, Care pentru noi ai murit si ai inviat si ai daruit noua aceste infricosatoare si de viata facatoare Taine, spre binefacerea si sfintirea sufletelor si a trupurilor noastre, da sa-mi fie si mie acestea spre tamaduirea sufletului si a trupului, spre izgonirea a tot potrivnicul, spre luminarea ochilor immii mele, spre intarirea sufletestilor mele puteri, spre credinta neinfruntata, spre dragoste nefatarnica, spre desavarsirea intelepciunii, spre paza poruncilor Tale, spre adaugirea dumnezeiescului Tau har si spre dobandirea imparatiei Tale. Ca intru Sfintenia Ta cu acestea fiind pazit, sa pomenesc harul Tau pururea si sa nu mai viez mie, ci Tie, Stapanului si Binefacatorului nostru. Si asa, iesind dintru aceasta viata intru nadejdea vietii celei vesnice, sa ajung la odihna cea de-a pururea, unde este glasul cel neancetat al laudatorilor si bucuria cea fara de sfarsiit a celor ce vad frumusetea cea nespusa a fetei Tale. Ca Tu esti dorirea cea adevarata si veselia cea nespusa a celor ce Te iubesc, Hristoase, Dumnezeul nostru, si pe Tine Te lauda toata faptura in veci. Amin.

*
Trupul Tau cel Sfant, Doamne Iisuse Hristoase, Dumnezeul nostru, sa-mi fie spre viata de veci si Sangele Tau cel scump spre iertarea pacatelor. Si sa-mi fie mie impartasania aceasta spre bucurie, spre sanatate si veselie. Iar la infricosatoarea si a doua venire a Ta, invredniceste-ma pe mine pacatosul ca sa stau de-a dreapta maririi Tale, pentru rugaciunile preacuratei Maicii Tale si ale tuturor sfintilor Tai. Amin

Sursa: RESURSE ORTODOXE

Aniversari luna NOIEMBRIE

01 Paul Peana
02 Dumitru Malinatescu
03 Michael Nica
04 Daniela Matasa,Aurel Timis
08 Mike Barbur
11 Emilia Oprea Brenson,Lucica Secosan
15 Emilia Grecu
20 Gligor Suboni
26 Mircea Gustai,Nina Iacovache
29 Claudiu Codreanu

Aniversari de casatorie
04 Nicolae si Larisa Vedinas,Lavinia si Adrian Ionet
09 Cristel si John David
15 Carmen si Stefan Neagu

sâmbătă, noiembrie 07, 2009

Un nou Restaurant Romanesc in Naples,Florida (click pentru articol)

Daniela’s, a Hungarian, Romanian and Northern Italian restaurant
Where: 13500 Tamiami Trail N., Naples, just south of Wiggins Pass Road on the east side of U.S. 41 at the Wiggins Pass Crossing Plaza across from the Germain Lexus dealership

Hours: 11 a.m. to 2 p.m. lunch and 5:30 to 9 p.m. dinner, Monday through Saturday; closed Sunday
More information: Call 239-514-4414
Sisters Daniela and Cori Craciun, 36, and 38, opened Daniela's restaurant in North Naples serving Romanian, Hungarian and Northern Italian food.

Preasfanta Nascatoare de Dumnezeu

marți, noiembrie 03, 2009

TAINA SFANTULUI MIR

Asa cum pruncul nou-nascut are nevoie de hrana pentru a creste si a se intari in cele trupesti, cel nascut prin Taina Sfantului Botez are trebuinta de crestere si intarire duhovniceasca in viata cea noua, viata in Hristos Domnul. Iar aceasta intarire, care vine de la Sfantul Duh, i se da celui botezat prin a doua Taina a Sfintei Biserici, prin Sfantul Mir (Mirungerea).
Taina Sfantului Mir (Mirungerea) este instituita de Domnul nostru Iisus Hristos care fagaduieste sfintilor apostoli ca le va trimite Duhul Sfant: “Si iata, Eu trimit peste voi fagaduinta Tatalui Meu ; voi insa, sedeti in cetate pana ce va veti imbraca cu putere de sus” (Luca XXIV, 49 ; vezi si Ioan XIV, 16?17, 26; XV, 13?15; Matei X, 20). In chip mai lamurit, pentru intelegerea noastra, mai vadit si mai stralucit avea sa se arate instituirea acestei Sfinte Taine in ziua Cincizecimii, in ziua Pogorarii Sfantului Duh cu toate darurile Sale.

Sfintii apostoli au impartasit Taina Sfantului Mir celor botezati, cum citim in Sfanta Scriptura : “Apostolii din Ierusalim, auzind ca Samaria a primit cuvantul lui Dummezeu, au trimis la ei pe Petru si pe Ioan, care, coborand, s-au rugat pentru ei, ca sa primeasca Duh Sfant, caci nu se pogorase inca peste nici unul dintre ei, ci erau numai botezati in numele Domnului Iisus. Atunci isi puneau mainile peste ei, si ei luau Duh Sfant” (Fapte VIII, 14?17).

Aflam asadar ca, inca de la inceput, Taina Sfantului Mir era, ca si in vremea noastra, nedespartita de Taina Sfantului Botez. De asemenea, ca ea se impartasea prin punerea mainilor numai de catre sfintii apostoli asupra celor botezati. Astfel, si in Efes, sfantul apostol Pavel a impartasit Sfanta Taina a Mirului unora pe care i-a botezat cu botezul lui Iisus ? Botezul crestin ? si care nu avusesera pana atunci decat botezul lui Ioan (Fapte XIX, 1?6).
Sfintii apostoli impartaseau Duhul Sfant celor botezati atat prin punerea mainilor (Fapte VIII, 14?16 ; Evrei VI, 2 ; Fapte XIX, 1?6), cat si prin ungerea sau pecetluirea cu Sfantul Mir a celor botezati: “Iar Cel ce ne intareste pe noi impreuna cu voi in Hristos si ne-a uns pe noi este Dumnezeu, Care ne-a si pecetluit si ne-a dat arvuna Duhului in inimile noastre” (2 Cor. I, 21?22 ; Efes. IV, 30) ; “Iar voi ungere aveti de la Cel Sfant si stiti toate… ungerea pe care ati luat-o de la El ramane intru voi si nu aveti trebuinta ca sa va invete cineva” (1 IoanII,-20, 27).
Cu trecerea vremii, numarul credinciosilor a sporit, iar sfintii apostoli nu au mai putut ajunge peste tot, ca sa-si puna mainile asupra tuturor. De aceea s-a indatinat savarsirea Tainei Sfantului Mir prin ungere de catre urmasii lor, adica de catre episcopii si preotii Bisericii, cum se face si azi.

Despre toate acestea ne incredinteaza si Sfanta Traditie prin marturii din secolele II, III si IV: “Dupa ce am iesit din baia Botezului, ne ungem cu ungere sfanta, dupa ritualul vechi, precum si la preotie se ungeau cu untdelemm din corn. Ungerea ni se face matenal, dar ea poarta roade duhovnicesti, dupa cum si la Botez, afundarea este un act material, dar roadele sunt duhovnicesti, ca suntem curatiti de pacate… Apoi vine punerea mainilor, cu care unindu-se binecuvantarea, se cheama si se coboara Sfantul Duh” (Tertulian). “Voua, dupa ce ati iesit din cristelnita sfintei ape, vi s-a dat ungerea, preinchipuirea aceleia cu care a fost uns Hristos ; iar aceasta este Sfantul Duh” (Sfantul Chiril al Ierusalimului).

Partea vazuta a Sfintei Taine a Mirungerii o constituie ungerea in forma de cruce cu Sfantul Mir a partilor mai insemnate ale trupului si a organelor simturilor, cu rostirea, de fiecare data, a cuvintelor: “Pecetea darului Duhului Sfant. Amin”.
Sfantul Mir se prepara din untdelemn, vin si 38 diferite aromate si se sfinteste de catre un sobor de episcopi, in Joia Patimilor. Amestecul acestor aromate simbolizeaza bogatia si felurimea darurilor Sfantului Duh de care se impartasesc primitorii acestei Taine.

Savarsitorul Tainei Marungerii este episcopul sau preotul. Sfanta Taina a Mirungerii impartaseste primitorilor harul Sfantului Duh, care lumineaza mintea pentru intelegerea si marturisirea adevarului crestin; ea intareste voia pentru propasirea in toate cele bune, dand astfel celor botezati taria de a fi adevarati crestini sau locasuri vrednice ale Sfantului Duh. Darurile acestea sunt vii si lucratoare in sufletul crestinului care ramane in Biserica si participa la viata Bisericii.
Sfanta Taina a Mirungerii nu se repeta. Chiar daca se obisnuieste ca cei care s-au lepadat de credinta crestina ori au parasit Sfanta Biserica si vor sa se intoarca din nou la ea, sa fie iarasi unsi, aceasta nu inseamna o repetare a Sfintei Taine, ci numai reintarirea lor in dreapta credinta.

RUGACIUNE

“Cel ce ai daruit robului Tau izbavire de pacate prin Sfantul Botez si i-ai dat lui innoirea vietii, insuti, Stapane Doamne, binevoieste sa straluceasca pururea lumina fetii Tale in inima lui; apara pavaza credintei lui nebantuita de vrajmasi, pazeste intr-insul nespurcata si neintinata haina nestricaciunii cu care s-a imbracat, pastrand intr-insul, cu harul Tau, nestricata pecetea cea duhovniceasca ; si fii milostiv acestuia si noua, dupa multimea indurarilor Tale. Ca s-a binecuvantat si s-a preaslavit preacinstitul si de mare cuviinta numele Tau, al Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin”.
(Din randuiala Tainei Sfantului Botez).